ELT ELT .

ELT

یادگیری فشرده زبان انگلیسی

امروز می­خواهیم در مورد یک موضوع جالب و البته چالش برانگیز در زمینه آموزش زبان انگلیسی صحبت کنیم و آن یادگیری فشرده زبان انگلیسی است. می­خواهیم بدانیم که چگونه انگلیسی را سریع­تر بیاموزیم. سوال بسیاری از زبان آموزان این است که آیا می­توان خیلی سریع انگلیسی را یاد گرفت؟ آیا می­توان تنها در عرض ۳-۲ ماه پیشرفت­های قابل توجهی در امر آموزش زبان داشت؟ پاسخ بله است! اما مسلما نیاز به تلاش و کوشش زیادی دارد.

در جواب اینکه چگونه می­توانید به این امر دست پیدا کنید و خیلی سریع در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید با ما. همراه باشید تا با راهکارهای یادگیری فشرده زبان انگلیسی آشنا شوید. البته منظورمان این نیست که قرار است از سطح مبتدی تا آیلتس ۶ را مثلا. در سه ماه یادبگیرید! در ادامه ۱۰ مرحله برای یادگیری سریع زبان آورده شده است.

یادگیری فشرده زبان انگلیسی

  1. انگیزه و شوق یادگیری داشته باشید

اولین و مهم­ترین چیزی که برای رسیدن به هدف و یادگیری زبان به آن نیاز دارید داشتن شوق و انگیزه است. شما باید مشتاق باشید و شور و شوق فوق العاده­ای در این راه داشته باشید زیرا باید بین ۸ تا ۱۴ ساعت در. روز زبان بخوانید و هر ساعت باید هوشیار و علاقه­مند و پرانرژی باشید. این را بدانید که سهم اشتیاق و انگیزه در موفقیت ۸۰٪ و داشتن روش ۲۰٪ آن است.

  1. یک دلیل بزرگ برای یادگیری زبان انگلیسی بیابید

برای ایجاد اشتیاق در یادگیری زبان انگلیسی به دلایل قانع کننده­ای نیاز خواهید داشت. شاید تعجب کنید اگر بشنوید که اولین قدم در یادگیری یک زبان خارجی، یادگیری کلمات یا دستور زبان نیست. یافتن دلیل برای یادگیری زبان بسیار مهم­تر از دانستن این است که چه کلماتی را باید یاد بگیرید یا اینکه بهترین روش های یادگیری زبان چیست. همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید و بنویسید که چرا می­خواهید زبان انگلیسی را بیاموزید. واقعا به این موضوع فکر کنید که چرا یادگیری زبان انگلیسی برای شما مهم است. لازم نیست دلیل خود را به کسی نشان دهید فقط مطمئن شوید که دلیل شما به اندازه کافی خوب است تا به شما در یادگیری زبان انگیزه دهد. هر چه انگیزه شما در راه یادگیری بیشتر باشد پیشرفت شما سریع­تر و راهتان آسان­تر خواهد بود.

  1. تصمیم بگیرید که می­خواهید با یادگیری زبان انگلیسی چه کاری انجام دهید

در این مرحله همان کاغذی که در مرحله قبل استفاده کردید را بردارید و دقیقا آنچه می­خواهید به دست آورید و زمان دستیابی به آن را بنویسید. هدف خود را کاملا روشن و مشخص کنید مثلا ننویسید: می­خواهم انگلیسی را روان صحبت کنم یا اینکه می­خواهم برای. ادامه تحصیل به دانشگاه کشور دیگری بروم، بلکه بنویسید: در عرض ۳ ماه می­خواهم در موقعیت­های اجتماعی با انگلیسی زبانان در مورد موضوعات روزمره صحبت کنم. یا مثلا در عرض ۶ ماه می­خواهم حداقل نمره ۶ آزمون انگلیسی آیلتس را کسب کنم تا بتوانم برای تحصیل در یک دانشگاه خوب پذیرش بگیرم. یادتان باشد که حتما برای خود محدودیت زمانی در نظر بگیرید زیرا با داشتن محدودیت. زمانی می­توانید پیشرفت خود را در طول زمان یادگیری ارزیابی کنید و متوجه شوید که آیا برای رسیدن. به هدف خود باید برنامه تان را تغییر دهید یا خیر.

  1. منابعی را پیدا کنید که کمی چالش برانگیزتر هستند

اگر می­خواهید به طرز سریعی زبان انگلیسی یاد بگیرید این مرحله برای شما کلیدی است. باید منابعی را انتخاب کنید که خیلی دشوار یا خیلی آسان نباشند. اگر سطح زبان شما متوسط و یا پایین­تر از آن است سعی نکنید که مطالب. خیلی سنگین انتخاب کنید در این صورت فقط دلسرد خواهید شد. از طرفی اگر سطح زبان شما متوسط و بالاتر از آن است اطمینان حاصل کنید منابع مطالعاتی شما خیلی آسان نباشند. زیرا با خواندن منابع آسان مانند کتاب داستان کودکان یا امثال آن، درست است. که می­توانید متوجه معنای هر کلمه بشوید اما در واقع فقط وقت خود را تلف می­کنید.

اگر فقط منابعی را بخوانید که از قبل هم می­دانستید آیا واقعا برای بهبود و یادگیری زبان انگلیسی کفایت می­کند؟ منابع مناسب سطح شما در یادگیری زبان باید تا اندازه­ای آسان باشد که شما بتوانید مفهوم کلی آن را بدون جستجوی کلمات در فرهنگ لغت درک کنید از .طرفی به اندازه­ای دشوار باشد که اگر می­خواهید تمام جزییات را درک کنید تنها نیاز باشد تا معنای چند کلمه را جستجو کنید. تا جایی که می­توانید منابع مختلف را امتحان کنید. موارد بسیار آسان یا خیلی سخت را کنار بگذارید و از موارد مناسب سطح خود استفاده کنید.

  1. منابع مطابق با هدفتان را دنبال کنید

اطمینان حاصل کنید هر قدمی که برمی­دارید شما را به هدفتان نزدیکتر می کند. مثلا اگر هدف شما صحبت کردن با انگلیسی زبانان در مورد فیلم­ها است پس فیلم­های انگلیسی را تماشا کنید. یا اگر هدف شما مکالمه های گاه به گاه به زبان انگلیسی است می­توانید. در گروه های متفاوتی عضو شوید و تبادلات زبانی داشته باشید. یا اگر هدف شما تحصیل در خارج از کشور است و می­خواهید در یک آزمون انگلیسی شرکت کنید یک معلم خصوصی بگیرید که صلاحیت داشته باشد تا شما را برای آن آزمون آماده کند. و البته در این مورد مطمئن باشید که ما در گروه فوناتیم در کنارتان خواهیم بود.

به همین دلیل داشتن یک هدف واضح و روشن بسیار مهم است. اگر اطمینان ندارید که در مدت سه ماه شش ماه یا یک سال آینده کجا می­خواهید باشید پس. مطمئنا نمی­دانید که از کجا باید به دنبال مطالب خوب باشید.

  1. لغات جدید انگلیسی را بیاموزید

بسیاری از زبان آموزان قبل از اینکه دایره واژگان خود را گسترش دهند و کلمات کافی برای صحبت کردن داشته باشند، تمام تلاش و وقت خود را صرف بهبود لهجه و یادگیری دستور زبان می­کنند. این کار اشتباه است زیرا اگر شما کلمات زیادی بلد نباشید حتی اگر لهجه خوبی هم داشته باشید قادر به برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان نخواهید بود. دانستن دستور زبان به­ طور کامل هم به اندازه دانستن واژگان مهم نیست. بسیاری از انگلیسی زبانان بومی هم به دستور زبان انگلیسی تسلط ندارند. شما می­توانید به زبان انگلیسی مسلط باشید و برخی از اشتباهات دستوری را مرتکب شوید ولی اگر فقط چند کلمه انگلیسی بدانید نمی­توانید به زبان انگلیسی مسلط باشید. پس حتما آموزش لغات انگلیسی را در اولویت قرار دهید.

  1. تا می توانید صحبت کنید

هرچه­قدر هم که گوش کنید و بخوانید و بنویسید باز هم به یک انگلیسی زبان خوب تبدیل نمی­شوید. اگر می­خواهید در یادگیری زبان انگلیسی موفق شوید باید صحبت کردن را تمرین کنید. ساده­ترین راه برای این کار در خانه از طریق اسکایپ است. یا داشتن معلم خصوصی و به­صورت آنلاین تمرین کردن است. با عضویت در گروه های متفاوت و پیدا کردن پارتنر مناسب، می توانید به تبادل .زبان با یک انگلیسی زبان بومی بپردازید که او هم قصد یادگیری زبان مادری شما را دارد. و این را بدانید که هیچ جایگزینی برای تمرین گفتاری وجود ندارد.

  1. هر روز انگلیسی تمرین کنید

تمرین روزانه به چند دلیل اهمیت دارد. اگر هر روز کاری را انجام دهید به یک عادت تبدیل می شود. پس از ایجاد عادت، انگیزه ادامه دادن آن کار برایتان ایجاد می شود و همین امر باعث صرفه جویی در وقت می شود. زمانی که فقط یک یا دوبار در هفته مطالعه می­کنید بسیاری از مطالبی را که آموخته­اید فراموش می­کنید. اما اگر هر روز مطالعه کنید مطالبی که روز قبل آموخته­اید در ذهن شما تازه خواهند بود و زمان کمتری را برای مرور خواهید گذراند. با مطالعه هر روز، حتی اگر یک روز را هم از دست بدهید مسئله مهمی نیست اما اگر هفته ای یک یا دوبار را صرف یادگیری زبان کنید با از دست دادن یک روز، زمان مطالعه زیادتری را از دست می­دهید. سعی کنید هر روز چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را تمرین کنید.

  1. اشتباه کنید و شکست بخورید

شکست بخش اساسی در یادگیری زبان است. اشتباه کردن یک راه آسان برای بهبود زبان انگلیسی شماست. هرچه بیشتر اشتباه کنید، زودتر اصلاح می کنید و بنابراین سریع­تر یاد خواهید گرفت. پس از اشتباه کردن نترسید و به راهتان ادامه دهید.

  1. مهم­تر از همه اینکه تسلیم نشوید

مطمئنا شما هم جزو کسانی هستید که می­توانید انگلیسی را روان یاد بگیرید. زیرا میلیون ها نفر در جهان ثابت کرده ­اند که می­توان این کار را انجام داد. هرچه بیشتر تمرین کنید و اشتباه کنید، سریع­تر به زبان انگلیسی تسلط پیدا می­کنید.

 

لینک منبع:

سایت ترجمه متن ومقاله فوناتیم


برچسب: یادگیری زبان انگلیسی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۲:۲۴ توسط:Amir baziyar موضوع: نظرات (0)